CRM

Vanzarea unei case poate fi o adevarata provocare in vremurile actuale. Daca inainte de 2008 cumparatorii roiau pe piata imobiliara, ceea ce era mana cereasca pentru vanzatori, acum lucrurile s-au schimbat. Cei care dicteaza ce se intampla in domeniul imobiliar sunt cumparatorii care au de unde alege si, prin urmare, nu se grabesc sa ia o decizie. Sunt mai atenti la detalii, la cum arata apartamentul respectiv, zona in care este amplasat, ii analizeaza pe potentialii vecini, etc. In aceasta situatie proprietarul trebuie sa isi faca bine temele astfel incat sa poata incheia tranzactia. Dupa ce ti-ai pus ordine in acte ar fi recomandat sa apelezi la serviciile unui agent imobiliar cu experienta.

Iata actele de care ai nevoie pentru a vinde o proprietate.

1. Act de dobandire a imobilului ( in original)

Este documentul care demonstreaza dreptul de proprietate asupra imobilului. Acesta poate fi:

-          Contract de vanzare cumparare;

-          Contract de construire;

-          Certificat de mostenitor;

-          Contract de donatie;

-          Contract de imprumut.

 

2. Certificat fiscal

Proprietarul trebuie sa fie cu impozitele achitate la zi, iar certificatul fiscal demonstreaza acest lucru. In plus, documentul dezvaluie daca persoana respectiva figureaza pe rolul administratiei financiare cu imobilul.

Acest certificat este obtinut de la Directia Taxe si Impozite Locale sau de la Primaria localitatii unde se afla locuinta. Documentul trebuie sa clarifice urmatoarele lucruri esentiale:

- Numele corect al proprietarului sau proprietarilor;

- Adresa corecta a locuintei;

- Suprafata de teren aferenta.

Este important de stiut urmatorul lucru: certificatul fiscal nu trebuie sa fie mai vechi de 3 zile.

Pentru validarea sa, trebuie adus la notariat cu o zi înainte de autentificarea contractului de vanzare cumparare apartament.

 

3. Dovada intabularii imobilului

Prin acest document se demonstreaza inscrierea în Cartea Funciara. Aceast act se incheie la judecatorie sau la Agentia Nationala (sau Oficiul) de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

 

4. Adeverinta de la asociatia de locatari

Atesta faptul ca apartamentul nu are datorii la cotele de intretinere. Este obligatorie vizarea acestei adeverinte de catre primarie.

 

5. Certificat energetic

Orice proprietar care intentioneaza sa inchirieze sau sa vanda un imobil este obligat, prin lege, sa detina un certificat energetic. Acest document dezvaluie consumul specific al cladirii si al apartamentului oferit spre vanzare sau inchiriere, aspect de interes pentru orice potential cumparator sau chirias.

 

6. Extrasul de carte funciara de autentificare

Extasul de autentificare poate fi cerut numai de un birou notarial, documentul original ramanand in arhiva acestuia. Este valabil 10 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii.

 

7. Ultima factura, de la energia electrica, insotita de chitanta sau adeverinta Enel.

 

8. Istoricul proprietatii

Istoricul proprietatii indica toti proprietarii acelui bun. Daca vanzatorul nu il are, va trebui sa treaca pe la fiecare notar unde s-au perfectat actele cu fostii detinatori.

 

Odata ce esti in posesia acestor acte apeleaza cu incredere la agentii sau partenerii Galaxy Imob, care iti pot oferi cele mai bune servicii in domeniul imobiliar.

Photo credit: Images_of_Money / Foter / CC BY

Posteaza un comentariu!

Mesajele trimise vor fi moderate!

0+4=
Taxe notariale
Actualizat 2020
Cu sprijinul Birou Individual Notarial Vasilescu Bogdan

sediu: str. Lizeanu, nr. 1-3, sector 2, Bucuresti,
0721 294 385
NON STOP

Click pentru calculator
Acest site foloseste Cookies Site-ul galaxyimob.ro nostru foloseste cookies pentru a imbunatati experienta navigarii si a oferi servicii mai usor de utilizat.
Informatii detaliate despre Termeni si conditii, Politica GDPR si Cookies Sunt de acord